mandag 25. juni 2012

Oslo Vegetarfestival

Så kom jeg meg på Vegetarfestivalen til slutt. Men det var faktik ganske nære på denne
gangen også. For en super dag! Jeg spiste konstant, møtte masse bra folk og fikk kjøpt med
meg litt småplukk. Vil du se flere bilder av selve festivalen, kan du sjekke ut
Vegetarbloggens facebookalbum. (Husk å like siden hennes i samme slengen da).

Disse fantastiske grillspydene spiste jeg masse av. De var perfekt marinerte i en eller annen deilig
saus og smakte skremmende likt kylling. Her ble de servert med ovnsbakte poteter, grillspyd
med grønnsaker, rødbetesalat, ristet brød, tzatziki og ristede frø.
Sinnsykt god lasagne med nøtteost fra det nyoppstartede Gå Vegan Catering. Denne spiste jeg to av.

Vårruller med masse grønnsaker. De samme folkene (som jeg tror drev Loving Hut før)
solgte også spicy burger som er helt sykt god. Jeg var så mett at jeg måtte ha en liten kunstpause,
men da jeg var klar til kamp, var de utsolgt :(

Jeg spiste også pakora med blomkål og potet fra Krishnas Cuisine og drakk appelsin-
og jorbærjuice ved siden av. Nå angrer jeg på at jeg ikke spiste mer, for det var så utrolig mye godt!

Min gode venninne Mari fra Vegetarbloggen hadde kurs i baking uten egg og jeg var hennes assistent.
Deler kake som en sjef, skulle nesten trodd det var planlagt.

Og dette kjøpte jeg med meg hjem - kjøtt og godis. Skulle nesten tro jeg var kjøtteter på harryhandel.
 Alt dette er helt nytt for meg, bortsett fra soyafløten som vi fikk gratis. Spacebaren spiste jeg
til frokost i dag. Den smakte som soyapølser flest. Den øverste Teese-osten er med nacho-smak
og er den beste veganske osten jeg har smakt så langt. Den smeltet kjempebra, var god og krydret
med smak av jalapeño og smakte akkurat som vanlig cheddarost, uten rare bismaker.
Gleder meg til de begynner å selge den i Norge! Resten av varene ligger fortsatt og venter på meg.
De er forsåvidt kjøpt på standen til Veganlife, som også har nettbutikk.
Jeg spiser veldig sjeldent godteri, men fikk likevel kjøpt med meg et lite utvalg.
Tørket mango, økologisk og fairtrade. Ferskengodteriet smakte helt likt de du får i
smågodthylla, bare mykere i konsistensen og uten knokler og død hud.
Av sjokolade måtte jeg prøve ombar som alle snakker så varmt om, som er rå og økologisk.
Smakte godt, men ikke akkurat verdt 30 kroner for 38 g. Nakd-baren har jeg ikke smakt enda,
men Zero Zebra var en kjempegod og dritbillig melkesjokolade med tørket jordbær.
Utrolig god og kostet bare 12 kroner, selv om den var økologisk og fairtrade.
Kjøpte du mye spennende på festivalen? Har du smakt noe av dette før?

10 kommentarer:

  1. Endelig!:D Har ventet i ren spenning på flere bilder fra Vegetarfestivalen :) Maten ser jo kjempegod ut,og du er nå *mye* flinkere enn meg til å dele en kakebunn ;) Jeg har ikke prøvd å få det gjort på mange år.. Men har nå det på "to do" lista :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Øvelse gjør mester, så ikke gi opp ;) Trikset er forøvrig å snu kaken hele veien så du kutter rundt hele før du skjærer helt igjennom.

      Slett
  2. NAM NAM NAM. Verdens beste assistent! Neste gang baker vi og avkjøler kakene FØR vi begynner å pynte de, så blir det ekstra bra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men ekstra morsomt å ta det på slumpa da ;)

      Slett
  3. Misunnelig!!! Jeg tenkte på dere i helgen, og kunne ønske jeg var der! Oslo vegetarfestival er så braaa<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde vært hyggelig å hilse på deg. Vi sees vel på neste? :)

      Slett
    2. Det hadde vært veldig hyggelig! Neste år regner jeg med at jeg bor i Oslo, så da kommer jeg garanert!! :)

      Slett
  4. Heldiggris som har vært på festivalen, skulle ønske jeg kunne vært der. Men kanskje til neste år!:D
    Har ikke prøvd noen av disse produktene, men så er jeg heller ikke så glad i kjøtterstatninger. Blir liksom litt kræsj i hodet mitt når det smaker så likt:P

    SvarSlett
  5. Takk for veldig fint innlegg og bilder om Oslo Vegetarfestival! Jeg kjøpte også ferskengodiset som er syykt godt! Og veldig gode Inkabær fra Økosjokolade. Namnam:)

    SvarSlett
  6. Festivalen var dødskul! Kom meg ikke på kakebakekurset, men har et kjerringråd til kakebunndeling: Legg en sytråd rundt hele, og kryss den, så drar du i begge ender, slik at du drar tråden som en krympende sirkel inn mot midten av kaka. Funker fett!

    Hilsen Anna :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...