torsdag 12. april 2012

Superenkel fløtepasta

Når jeg er skikkelig sulten og ca ikke har mat i hus, så blir det veldig ofte dette;
fullkornspenne med herlig kremet og litt ostete fløtesaus med masse hvitløk,
rødløk og fersk basilikum. Lett å lage, få ingredienser, billig og veldig, veldig godt.
Det er selvfølgelig helt lov å tilsette stekt sopp eller tofu.

Masse fullkornspenne
1/2 rødløk
4 hvitløksfedd
1 pakke havrefløte
1 ss næringsgjær (kan sløyfes)
En neve finhakket basilikum


Kok masse pasta etter anvisning på pakken. Det må såklart ikke være penne,
men sjekk at pastaen ikke inneholder egg. De aller fleste er uten.
Når pastaen er nesten helt ferdig, heller du den over i et døslag.


Sett kjelen tilbake på plata og stek løk og hvitløk i litt olje. Hell over pastaen
og fløten og la det småputre. Vend inn næringsgjær og basilikum og smak til
med salt og pepper.


6 kommentarer:

  1. Det der så skikkelig godt ut altså! Skal definitivt prøves. Kanskje slenge oppi litt kikerter også

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det går såklart ann å slenge oppi hva man måtte ønske. Min er et resultat av et serdeles tomt kjøleskap :P

      Slett
  2. Yum :) Lagde en del fløtepasta da jeg var yngre, og jeg må bare få laget en go vegansk variant snart ;)

    SvarSlett
  3. Jeg tror det er sånn ca. 2 uker siden jeg prøvde meg på denne retten her, og den gikk rett hjem hos meg. Enkel, men likevel rik på smak. Makan! Nam ^_^

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...