fredag 20. april 2012

Blåbærsjokoshake

En kald og kremet milkshake med bare sunne ingredienser! Jeg skal være ærlig; det er en stund siden jeg lagde den, og underernærte og utsultede veganere har som kjent dårlig hukommelse, men jeg skal
prøve å gjengi så godt jeg kan. Shaken er full av vitaminer og mineraler, sunt fett, kostfiber, antioksidanter, proteiner og kjærlighet. Bærene kan du variere etter humør. Kan lages helt rå om du lager plantemelk selv.

Du treger

  • 200 g frosne blåbær
  • 1 banan
  • 3 ss nøttesmør
  • 1 ss kokosolje
  • 2 ss linfrøolje
  • 1-2 ss rått kakaopulver
  • 2 dl plantemelk

Hiv alt i en blender, men vent med plantemelken. Den sper du på med litt og litt til ønsket tykkelse. 2 dl gir en passe kremet, men like vel sugerørvennlig tykkelse. Og når vi først er inne på sugerør - pynter du med kakaonibs og blåbær, så spis dette med skje.

Like god (kanskje enda bedre?) med kirsebær.
Vil du heller lage supersunn jordbærmilkshake kan du sjekke ut denne.

4 kommentarer:

  1. Slik går det når man ikke spiser kjøtt og melk- mister hukomelsen og alt som er! ;)
    Denne ser nyyydelig ut!! Jeg har laget lignende med kirsebær, og JA det er kjempegodt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, sånn er det vet du. Får jo proteinmangel og alt som verre er :P Smoothies er så digg! Jeg har den siste tiden hatt dilla på ferskpresset juice, men det gir jo ikke den samme metthetsfølelsen som en tykk og god fruktdrikk :D

      Slett
  2. Sjokolade og blåbær - fantastisk kombo! :D

    SvarSlett
  3. <3 Blir dette prikken over i`en?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...