fredag 22. mars 2013

Nutanaburger, hjemmelaget påmfri og veganese

I helgen er det digg med litt ekstra junk, i hvert fall av den sorten som ikke krever så mye forberedelser.
Hos meg faller valget ofte på burger fra Nutana med masse grønnsaker, hjemmelaget påmfri og en god dipp.
Har du prøvd å lage påmfri med eddik før? Det gir en interessant og kjempegod smaksopplevelse.

Du trenger
  • 8 poteter
  • 1 ss rapsolje
  • 1 ss mango- eller eplecidereddik
  • Havsalt
  • Nutanaburger
  • Burgerbrød
  • Salat, tomat, agurk, avokado, løk
  • Ferdig eller hjemmelaget vegansk majones
Vask og skrell potetene og skjær dem i tykke strimler. Ha de over i en stor bolle og vend inn olje og eddik. Hell potetene over på bakepapirkledd stekebrett, dryss over masse havsalt og stek i ovnen på 200 grader.
Jeg glemte å ta tiden, men regner med de trenger en 20 min.

Nutanaburgerne skal også tilberedes i ovn. Legg de sammen med påmfrien eller på en rist på en rille over.
Server med salat, tomat, løk og avokado og vær generøs med veganesen. Prøv f.eks den med hvitløk til påmfrien og den med barbecue på selv burgeren. Oppskrift på fire ulike varianer finner du her.

4 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER pommes frites med eddik!! Og potetgull med eddik, og ALT med eddik. Jeg er en eddikjunkie, rett og slett. Mmmmm. Sjelden jeg hører om andre nordmenn som liker det, føler liksom jeg har noen britiske gener siden jeg er så eddikfrelst, hehe.

    SvarSlett
  2. Det lyder som en god hurtig løsning, men har du set de her hurtige black-bean-burgere: http://happyherbivore.com/2011/08/easy-black-bean-burger/

    SvarSlett
  3. Åh, det så nydelig ut :D Eddik i ovnsbakte poteter har jeg ikke prøvd, men har smakt potetgull med det i England, så kan tenke meg at det er godt. Takk for tips! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...