søndag 2. september 2012

Burger på Mono

Bedre veggisburger skal du lete lenge etter!

Jeg må alltid en tur innom Mono hver gang jeg er i Oslo. De lager en fantastisk god veggisburger av linser og valnøtter, servert med friske grønnsaker, urtepesto, vegansk aioli, ovnsbakte poteter og sprøstekt løk. NAM! Burgeren har perfekt konsistent og smaker dødsdigg. Du trenger ikke være redd for å få kjøttrester i maten din, for Mono tar veggiser på alvor og steker både burger og poteter i egen panne. Vil du ha salat istedet for poteter, er det ikke noe problem. Ikke at jeg skjønner hvorfor noen vil gjøre det, for disse potetene er legendariske. Bestill heller en ekstra posjon!

Vil du ta turen innom? Café Mono finner du i Pløens gate 4, 0181 Oslo eller via Strøget (passasjen ved Eldorado Kino). Mono har også uteservering, bar og konsertscene.
Telefon: 22 41 41 46.
Sjekk cafemono.no for info og åpningstider.

Det perfekte måltid; veggisburger, ovnsbakte poteter og RC Cola i koselige omgivelser med bra folk. 

17 kommentarer:

  1. Jeg elsker Mono's veganburger! Må absolutt ta turen innom neste gang jeg skal til Oslo.

    SvarSlett
  2. Åh, det ser digg ut! Og så fikk jeg skikkelig lyst på cola nå.. Mmmm, cola og burger <3

    SvarSlett
  3. Åh, himmel, det der så veldig godt ut!! Spesielt potetene!!

    SvarSlett
  4. Åh,namnam! Ser sinnsykt godt ut :) Nå fikk jeg veeldig lyst på burger. Men da vet jeg om en plass til jeg må stikke innom når jeg kommer meg til Oslo :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det bør du absolutt prioritere, ja ;)

      Slett
  5. Takk for tips - dette må prøves med et Oslo-besøk :-)

    SvarSlett
  6. Jeg var der i sommer, og ble veeldig skuffet over aiolien. Det er nesten så jeg ikke tror det var aioli.. Den var lysegrønn, og det var ekstremt lite av den. Kanskje jeg fikk noe annet, eller er det sånn den alltid er?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke det var aioli. Sikker på at det ikke var urtepestoen? Jeg har hørt andre som har hatt litt varierte erfaringer, så det kommer kanskje ann på hvem som står på kjøkkenet. Selv har jeg vært mer enn fornøyd alle gangene jeg har spist den :)

      Slett
    2. Ja da kan det ha vært det.. Jeg bestilte veganburger, og fikk så spørsmål om jeg skulle ha den vegetarisk eller vegansk :p Så kanskje de var tom for vegansk aioli? Takk for svar :)

      Slett
    3. Ojsann. Det kan fort bli litt skummelt, ja :P

      Slett
  7. Notert!
    Den burgern så himmelsk ut, skikkelig stor burger!:D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...