lørdag 29. desember 2012

Restemat: Julelefse med nøttestek

Lagde du nøttestek i år? Da vet du sikkert like godt som meg at det er en STOR oppskrift som gir mye rester. Du kan såklart fryse det ned, men jeg liker å småspise utover i romjula. En av mine favoritter er lefse med grov sennep, stekt sopp og biter av nøttestek varmet i stekepanne. Alle rester kan brukes. Pass bare på at lefsene ikke inneholder brystmelk eller andre sekreter fra firbente kropper. 

Fortsatt god jul til dere alle :) 

7 kommentarer:

  1. hva mener du med lefser med brystmelk og sekret.. hvilke lefser gjelder det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen lefser inneholder melk og fløte. Bare å lese innholdsfortegnelsen :)

      Slett
  2. Hei! Fra 1. januar begynner jeg å skrive på kjottfri52.blogspot.com, ville bare si ifra at jeg har linket til bloggen din der. Håper du vil følge meg :)

    SvarSlett
  3. Haha. Du skulle sett alle reaksjonene jeg har fått når jeg nå konsekvent sier morsmelk om kumelk. Folk skjønner ikke hva jeg mener. Hvor TROR de kumelk kommer fra? Kumelk-treet? :p
    Forresten så er det dritgodt med et lag kålrabistappe i lefsa også. Jeg lager alltid sånne restetortillas i julen, mmmmmmm.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahahah, det er så teit. Men folk distanserer seg jo fra virkeligheten hele tiden, for å lette på egen samvittighet. Lurt! Jeg tenkte på det selv, men ble redd for at det skulle bli for mooshy.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...