onsdag 4. januar 2012

Hvit sjokolademousse med physalis

Det er neppe noe som er bedre enn å kunne slenge sammen en 
knallgod dessert på fem minutter.
Og har du havrekrem og en sjokoladeplate liggende,
så trenger du ikke gå på butikken engang!

Oppskriften er den sammen som for mørk sjokolademousse,
men er så enkel at jeg skriver den igjen;
smelt en pakke hvit sjokolade, gjerne i mikroen,
og rør den inn med en pakke Go Green havrevisp
som du allerede har slumpet ned i en bolle.
Så er det bare å røre inn eventuelle smakstilsetninger,
om du skulle ønske det.
Jeg brukt saften av fire physalis (most i blender)
som inneholder masse vitaminer
og som ser kul ut. Og det passer jo bra,
for resten av ingrediensene er ikke så sunne at det gjør noe.

Hvit sjokolade uten melk har jeg enda tilgode å finne
i Norge, så jeg snappet med meg noen slike
da jeg var i London i høst.
Hvis du leter litt på nett, er det sikkert ikke så
vanskelig å få tak i.


5 kommentarer:

  1. mmm!! utrolig digg..
    Kan jeg bruke kukremfløte i denne, tro? :p neeeeeiiirrraaaah!

    SvarSlett
  2. Ånei, nå fikk jeg sykt lyst på sjokomousse! Nå blir det et lite raid etter sjokolade i skapet kjenner jeg :P

    SvarSlett
  3. Hahahahaha, du kan drømme, Hege! :P
    Kaja: Jeg har alltid sjokolade i skapet. Ikke så dumt ;) Eller jo, det er egentlig ganske dumt.

    SvarSlett
  4. Jeg blir helt ødelagt av å lese alle disse gode oppskriftene!!=D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...