onsdag 23. november 2016

Endelig tid for Vegansk Julefestival 2016!


Nå er det bare tre små dager til det braker løs på Chateu Neuf og jeg igjen kan trykke trynet fullt av 100% plantebaserte godsaker. Jeg skal ha minst ni middager og mellom tre og fem desserter, alt hva jeg føler for. Det er min gode venn Thomas Olsen aka Veganmannen aka Honey Booboo aka my main bi**h som arrangerer igjen, og han har stått på siden januar for å snekre sammen den beste festivalen. Igjen.


Her er vi småfulle på den fine doen til Fristelse Cafe, på lanseringsfesten de hadde i sommer. Hjerte.
 
Hva jeg gleder meg aller mest til i år:

Fristelse Cafe & Bistro - Fordi kake. Og jeg er egentlig ikke så glad i kake. Det burde si sitt. Men jeg mener, har du sett dem? Alt hva Fristelse produserer er bare ren perfeksjon. Og har du ikke sjekket ut restauranten deres i Oslo sentrum enda, så anbefaler jeg på det varmeste at du tar turen innom.

Gå Vegan - Hver gang jeg ser navnet dems på en eller annen utstillerliste, klapper jeg litt i henda. De har så sykt digg mat! Og trenger du catering til en eller annen anledning, vet du nå hvem du skal kontakte.

Loving Hut - Jeg har bare ett ord til deg; kebab-wrap. Det var kanskje to ord. Anyhow.

Mat fra Hagen - Yaaaaass!! Enda mere mat. Det er så sykt verdt å sprekke for deres wrap med soyamedaljonger og rødkål. I år tror jeg riktig nok det er burger som står på menyen, men det blir sikkert minst like bra. De åpner forresten på St. Hanshaugen om ikke lenge. Blunk blunk. 

Veganlife Norge - Jeg må ha ost. Ferdig snakka. Neida, jeg er ikke helt "kunne aaaaaaaldri kutta ut osten"-dame, men vegansk ost er jo skikkelig ålreit. Stikk innom og kjøp med sjokolader og pålegg og masse annet digg også, så får du fylt opp kjøleskapet før jul for en billig penge. Og hvis du er heldig, får du kanskje en klem av verdens beste Tor også. Gleden over å være veganer personifisert, jeg sier det bare!

Sally’s Cookies (Vegan Norway) - Bare se på de to krabatene her da! Nydelige Sally, fra den livreddende Vegan Norway-appen, selger hjemmelagde cookies på standen deres i år. Jeg må i hvert fall ha en Lemon Poppyseed. Og en White Choc & Pistachio. Og kanskje en Pecan & Caramel. Og, og, og. De er forøvrig også ganske svære, ikke sånn tullecookies liksom. Og går du bananas, slik jeg planlegger å gjøre, så får du med en Koko dairy free plantemelk på kjøpet. Hun har også gluten- og sukkerfrie varianter, for de som driver med sånt.

Death by Dinosaurs  - Jeg har en greie for litt stygge illustrasjoner, og kjenner at jeg plutselig er i akkutt behov av en tofumonster-bag. Sjekk det kule designet hennes her!

Woolerinne  - Klær av bambus er så sykt chill! Jeg bruker nesten utelukkende bare bambus-sokker, har en bambus-truse som klemmer meg på alle de rette stedene, og en utslitt bambus-tannbørste som har lyst til å pensjonere seg. Med andre ord; jeg trenger flere truser og en ny tannbørste! Disse damene har alt dette og mere til. Also; ordet bambus gir plutselig ikke mening når du sier det en million ganger etter hverandre.

Og sist, men absolutt ikke minst; Mari Hult (Vegetarbloggen) <3 Finere menneske skal du lete lenge etter! Hun viser deg hvordan du lager perfekt nøttestek begge dagene. Et år ble Mari syk og spurte om jeg kunne holde foredragene for henne. Jeg var enormt fyllesjuk og klarte såvidt å holde øynene oppe (og måtte rope på elgen mellom slagene), men jeg fikk fullt steg-for-steg-opplegg av sjefen sjæl og det hele gikk som en drøm. Vil du ha en litt mer profesjonell intruduksjon enn min, anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta turen innom kokkekursene. Julemiddagen er sikra! Også må du kjøpe boka hennes "Sykt godt" i samme slengen, både til deg selv og alle du kjenner.



Du kan forhåndskjøpe billetter her! (Og de 250 første får med goodiebag).

Ta med deg hårda cæsh og stikk ned på Chateu Neuf lørdag 26. og søndag 27. november.
For mer info og utfyllende utstillerliste, se julefestival.com

1 kommentar:

  1. Herlig innlegg ♡
    Skjønne flinke Thomas, han lager virkelig årets beste festival!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...