torsdag 12. juli 2012

Indisk aften

Her forleden inviterte vi Mari og mannen på indisk aften. Det skulle vel bare mangle,
med tanke på hvor mange ganger vi har spist hos dem den siste tiden. 


Hovedretten var Chana Masala etter oppskrift fra Vegetarbloggen. Elsker å servere gjestene mine deres egen mat :P Tilbehøret var nanbrød, basmatiris, yoghurtdressing og krydrede poteter (samosafyllet).

Nanbrøene laget jeg etter en oppskrift jeg fant på nett som jeg ikke finner igjen.
Jeg brukte Apro yoghurt naturell (den samme som til samosadippen) og Alpro vegansk margarin.
Finn en oppskrift uten egg, så er det lettere å veganisere den.

Mango lassi passer perfekt til indisk mat for å dempe den sterke smaken.
Denne er med frossen mango, kokosmelk og masse vaniljepulver. Mellomdessert!

Denne veganske jordbærostekaken fant jeg i frysedisken på Ica. Helt trolig at man får sånt ferdiglaget!
Litt liten og labert pyntet med tre tørre og innskrumpa jordbærskiver på toppen, men ingen ting
litt friske jordbær ikke kunne kamuflere. Den var luftig og god, litt som fromasj i konsistensen.

Jeg lagde også peanøttbrownies fra Veganeren. Lekende lett og sinnsykt godt.
Beste browniene jeg har smakt. Disse har også biter av mørk sjokolade i seg. Toro, eat your heart out!


13 kommentarer:

  1. Åh, det så godt ut! *Imponert*

    Hilsen Therese, veganer i Drøbak.

    SvarSlett
  2. Nice! Jeg har laget samosas fra "Vegan with a Vengenace", det ble også knallbra. Nå ble jeg fristet til å lage din variant!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, jeg vet du elsker den boka ;) Tror de flste samosaer smaker ganske likt igrunn.

      Slett
  3. Å, dette så helt nydelig ut!

    SvarSlett
  4. Herregud,så mye godt! Samosa må jeg prøve, kanskje jeg skal snekre sammen litt indisk på søndag? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Cecilie :) Det ble i alle fall veldig godt mottatt her. Samosaene ble en knallsuksess! :)

      Slett
  5. Masse god og spennende mat! :) Jeg prøvde å google etter veganske nanbrød med yoghurt,og fant flere typer. Så takk for tips :)

    SvarSlett
  6. O'h lord, så mye god mat! Indisk er jo i tilegg noe av det beste som finnes!:D

    SvarSlett
  7. Så koselig det ser ut, og synd det ikke er en Ica på denne siden av verden.. Får se om jeg finner en kake en dag jeg er i byen :3 Og imponerende bord det der, mye godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Man må som regel til se store butikkene med godt tvalg for å finne noe spennende. Så du får ta deg litt storshopping neste gang du er på riktig side av vannet :P

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...