tirsdag 6. desember 2011

Puppekaker


Hvis du sier du aldri har laget perverse pepperkaker før, så lyver du! Syns du nakne kvinnebrystkaker er vulgært, kan du alltids kle på dem. Og det kunne vært verre da, de fleste puppene er jo tildekket.

Men ingen jul uten pepperkaker, påkledde eller ikke. Og for første gang i universets historie har jeg laget deigen helt selv! Oppskriften fant jeg på Vegetarbloggen. Jeg lagde halv mengde, da jeg hadde lite smør igjen, men det ble nok til mange pupper, selv om alt ble fortært på kort tid. Bruk gjerne ferdig pepperkakedeig. Mange av dem er veganske. Se etter de uten smør og melk.

Alt du trenger å gjøre er å bruke en hjerte-form og skjære av spissen. Bruk gjerne flere størrelser av hjerteformen, for pupper kommer jo også i ulike størrelser og fasonger. God julebakst!

Men det går såklart ann å lage andre ting også.
Ninjastjerner for eksempel.

Eller kleine kjærestekaker til å henge i vinduet.

Obs! Den vanlige røde konditorfargen inneholder knuste lus. Jeg brukte litt saft fra syltede rødbeter, men Wilton har vegansk konditorfarge. Fås bl.a på Jernia.

7 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...