søndag 1. januar 2012

Tolvretters vegansk nyttårsfeiring!

Vi ringer det nye året inn med vegansk gourmetmat, og her spares det ikke på noe!
12 retter ble servert og fortært på null komma niks, og det hos selveste Vegetarbloggen!
Link til oppskriftene finner du under hvert bilde. Vel bekomme!


Først ut var cashewkroketter med chillisaus. Disse fikk vi servert på Manna i London
og de er så gode at jeg måtte legge inn en spesialbestilling hos Mari.

Nystekt og saftig landbrød servert med hummus, babaganoush og hvitløksaioli.

Fantastisk kremet jordskokksuppe med salte og sprø jordskokkchips.

Verdens beste løkringer med aioli. 

Shepherdess pie med seitan og potetpurè.

Makien var mitt lille bidrag. Den finner du her.

Kikertkjeks med cashewost og fikenmarmelade.

Og en hel drøss med desserter. Dette er minibløtekaker, også kalt petit fours, som jeg fikk i oppdrag å sette sammen (syk presisjon er min signatur). Knallgode munnfuller uten at det ble for mektig.

Men fy fader så mye godt! Er det rart jeg er glad i mat? Videre fikk vi også servert riskrem med kirsebærsaus, kirsebærsorbet laget i ismaskin, sitronmousse og multesorbet.
Og alt dette uten at et eneste dyr måtte lide for det. Resten av oppskriftene finner du enkelt ved et lite søk på Vegetarbloggen.no

Godt nytt år! :D

9 kommentarer:

  1. Helt fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Hallejula! Er det marsipan på de minibløtkakene? Yaoza! Ser dritgodt ut!

    SvarSlett
  3. Jepp, marsipanlokk kjevlet ut av en Odense-rull :)

    SvarSlett
  4. Åh, herlighet!! Sikle! For en perfekt nyttårsmeny

    SvarSlett
  5. Tror magen min døde litt når jeg leste dette, haha!=D 12 retter med så utorlig digg mat, heldiggriser!=D
    Et riktig godt nyttår til deg!=)

    SvarSlett
  6. Jeg tror dette er den mest innbydende nyttårsmenyen jeg noensinne har sett!

    SvarSlett
  7. Wow! Så fantastisk mye godt :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...